• Bekæmper i mos?

    Det kan du tro, vores unikke serviceaftale bekæmper dit mos. vores produkter sætter gang i nedbrydningsproces, og så skal du følger den individuelle klippevejledning, som du får udleveret ved vores besøg.

    Du kan læse meget mere om på mos på vores vejleding på neden stående link.

  • Får haven kalk m.m.

    Ja, vi giver din plæne Kalk og jern gennem vores gødning.

  • Bruger i gift/ Kemi i min have

    Ja det gør vi, men vi har brugt meget tid på at finde den rette mængde der gør, at vi bruger mindre end den anbefalede mængde udvikleren anbefaler.

    Vi er meget bevidste om miljøet og arbejder på løsninger med non kemi og udelukkende organisk, men det er en langvarig proces.

    Alle vores ansatte har sprøjtecertifikat! som det kræves af de danske myndigheder.

    Vi har lagt os i selen at vi være en del af den bæredygtige udvikling, ved bl.a. arbejde på at opnå at verdensmålene anerkender således, at social, økonomisk og miljømæssig udvikling, fred, sikkerhed og internationalt samarbejde er tæt forbundne. Det kræver en fælles, global integreret indsats at opnå holdbare udviklingsresultater. 

  • Få man besked før et besøg

     Vi servicere græsplæner i månederne marts-oktober begge måneder inkl. 

    Vi kører alle ugens dage. 
     
    Hverdage: 08:00 til 18:00. 
    Weekender: 09:00 til 18:00. 
  • Hvornår betaler jeg

    Vi sender dig en faktura dagen efter vores først besøg, som er forfalden efter 8 dage.

    Det er muligt at få den opdelt i 2 rater, men venligst gør opmærksom på det senest ved 1 besøg.

  • Robotklipper

    Vi anbefaler til enhver tid at bruge en Gardena robotplæneklipper, idet den efterlader et minimalt afklip, presset på plænen minimeres idet maskinen vejer mindre end de andre alternativer på markedet. Uanset hvilken type klipper du har, skal følgende gøres kontinuerligt for at øge maskinens effekt og holdbarhed i forbindelse med

    Produktfordele

    • Bioklip med dobbelt knivsystem
    • Enkel betjening via LCD display
    • Skridsikre gummibelagte hjul klarer stigninger op til 35%
    • Integreret sensorteknologi for maksimal sikkerhed
    • Programmering sikrer pålidelig drift i kompleks terræn
    • Holder den perfekte klippehøjde.

    Vedligeholdelse

    • Maskinen rengøres
    • Knivene rengøres
    • Knivene slibes/ Skiftes

    Gå til vores webshop for at købe en Gardena robotklipper bestil

    Der anvendes ingen olie eller benzin. Vores Robotklippere fungerer med et ydelsesstærkt li-ion-batteri. (2,9 Ah / 25,2 V). Der afgives ingen udstødningsgasser.

    Knivene kan godt risikere at skulle skiftes oftere end en gang om året, Det kommer an på hvor mange grene, sten, kødben fra hunden eller lignende man har på sin plæne. Men har man købt en ordentlig robotplæneklipper, er dette også den eneste ekstra udgift der er på den. Og så er du sikker på altid at have en glad robotplæneklipper sæson efter sæson.

  • Jeg vil gerne have et tilbud?

    Så skal du bare udfylde vores formular-

    • så modtager du en sms indenfor 48 timer,
    • som beskriver størrelsen på din have,
    • hvilke opgave du kan forvente bliver udført,
    • hvad er din pris
    • hvis du er enig og ønsker vores hjælp, så skal du bare skrive “ja tak” retur på sms.
  • Hvornår kan vi bruge græsplænen igen

    Det kan du samme dag, vi anbefaler altid at haven lige får 1-2 timers ro, efter vores besøg, så vores produkter har hæftet sig, da det er et kontaktmiddel som fordamper indenfor 1 time, alt efter vind og vejr.

  • Kan jeg købe jeres produkter

    Ja, du kan købe vores produkter på webshoppen.

    vi har lavet et lille udvalg, med nogle af vores produkter.

    Vi sælger dog ikke sprøjtemidlet, da det kræver et erhvervs certifikat for at købe det.

  • Forholdsregler vedr. børn og dyr

    Det middel vi bruger til bekæmpelse af jeres ukrudt er et kontaktmiddel som fordamper indenfor 1 time, alt efter vind og vejr. Vi anbefaler dog, at vente 1-2 timer før i bruger græsplænen efter vores ukrudtsbekæmpelse. Det gør at det ikke kan slæbes med ind på poter eller små sko.

  • Ska jeg slukke min robotklipper

    Det må du meget gerne. Vi vil gerne undgå den klipper det, vi lige har sprøjtet med, inden det er tørret ind i ukrudtet.

  • Gir i garanti på en flot græsplæne?

    Vi står altid på mål for resultatet.

    Vi har nogle forbehold, det ene er vejret en evt. tørke. Den anden er, at den udleverede individuelle klippevejledning følges. 

  • Skal jeg rydde min plæne

     Vi kommer som regel anmeldt og håber derfor at græsplænen er ryddet.

    Vi vil sætte pris på, at græsplænen er ryddet for hundelorte og blade m.m. men ikke et krav, det vil ikke forhindre os i at servicere din græsplæne.

    Ting som legetøj, bolde, evt. havemøbler flytter vi.

    Har I en trampolin stående på græsplænen, flytter vi også den, vi anbefaler dog, at i aktivt flytter den flere gange om ugen for at undgå skader på græsplænen

  • Hvad med vores trampolin?

    Vi flytter selv trampolinen hvis den ikke er sat fast i jorden. 

    Vi anbefaler du aktivt flytter den, helst flere gange om ugen, da den kan være skyld i at græsset bliver ødelagt.

  • Skal jeg vande efter jeres besøg

    Det er aldrig dårligt at vande haven efter den har fået en behandling, derfor kan vi anbefale, at du vander den efter solnedgang

    Vi har kunder, der ønsker at vande græsplænen for at bevare den flotte grønne farve. men husk at græsplænen skal vandes, før den visner. Det er bedst du vander færre gange men i stedet grundigt, så vi anbefaler du bruger mindst 9-11 liter vand ad gangen pr. M2.

    Det er heller ikke nødvendigt, at vande græsfrø, som endnu ikke er spiret, hvis vi/du har sået græsfrø af vores gode kvalitet vil frøene ikke dø, men forbliver i dvale, til de får optimale vækstbetingelser. Er frøene gået i spiring, er det meget vigtigt, at de fortsat får væske, da de nyspirret frø ellers vil udtørre. 

    Til opgaven forslår vi du bruger en rigtig spreder, som dækker et stort område frem for den håndholdte model. 

    Vi vil så lige slå et slag for, at du altid tænker på miljøet, så du ikke bruger kæmpe mængder vand, men det anbefalede.

  • Hvornår kommer i

    Vi prøver at sende sms dagen før vores besøg, men vi kan komme ud for, at vejret driller med regn eller vind, og kan derfor ikke udfører vores opgaver i din have, så du kan i det tilfælde forvente, at vi aflyser og rykker dig til en nærmeste mulige dato.

  • HVorfor kan jeg ikke se i har været i min have

    Da vi sprøjter med et kontakt middel der fordamper inden for 1 time er det ikke visuelt muligt at se.

    Vores gødning er i granulatform i en størrelse på ca. 1mm, dem kan du dog godt se, hvis du kigger ordenligt efter, vi spreder ca. 4,5 kg pr 100 m2, så der er masser af gødning.

  • De nye eftersået græsfrø spirer ikke?

    Vores græsfrø spirer efter ca. 4 uger, dog afhængig af vejret. En evt. morgenfrost og sparsomt nedbør forhaler Spiringen.

    Vores frø er af den bedste kvalitet, og de tager derfor ikke skade af at ligge og vente på de optimale vækstbetingelser. 

    Du kan hjælpe processen på vej, ved at give dem lidt vand, hvis forholdene er tørre.

  • Gødningen kan smitte af på træ og fliser

    Når vi kommer på besøg og udfører vores service , slutter vi altid af med at blæse terrasserne træ/sten for at fjerne evt. overskudsprodukter.

    Men nogen gange kan vinden driller og de små mm. korn kan finde deres vej ind på forkert område igen, det kan vi desværre ikke forbygge og opfordre derfor altid til at man fjerner evt. restprodukter med en kost eller blæser. vi kan ikke tage ansvar for de uheld.

    Ligeledes kan der komme afsmitning hvis det regner og plænen har fald ud mod et træ eller fliseområde, dette kan vi desværre ikke gøre noget mod og er uden for vores ansvarsområde.

© Designet af Plico A/S
Til top